Back to
Vakantie
Thailand

Vakantie: Thailand

Dag 7, I-saan toer

Aankomst Bangkok
Bangkok
River Kwai toer
I-Saan toer

De volgende ochtend begon al goed met het feit ik wakker wordt en zien dat het half 9 is. Er was geen wekker af gegaan. Wendy is niet lekker, Stanley ook niet, maar we zullen toch moeten opstaan, want over een uur staat de taxi klaar. Ik ga vast naar beneden om te gaan ontbijten, want dat zat er voor de rest niet in, wordt ik beneden aan gesproken of ik van de groep beentjes ben. Ja, we staan al een half uur te wachten. Mmm das een half uur te vroeg. Ik ga eerst even snel eten en ga dan de rest halen, maar die waren al onderweg.

Weer in een minivan met dezelfde groep mensen als afgelopen drie dagen maar et een andere gids, opweg naar Het eerste National park ter wereld. Het was een trip van ongeveer 2 uur. In het park zouden we eerst gaan lunchen en daarna een jungle trekking doen van ongeveer een anderhalf, 2 uur. Bij de start van de trekking is Wendy achter gebleven en de rest maakt een mooie en afwisselende tocht mee door de Jungle. Het was echt gaaf. Onderweg langs bamboe bossen, lianen en watervalletjes. Het pad was glooiend met her en der opstakels als omgevallen bomen.
De tocht eindigde in de buurt van een andere grotere waterval. Na aankomst eersteven tot rust komen en Wendy kon zich weer aansluiten bij de groep. Daarmee ging heet alweer een stukje beter. We konden op de waterval komen. Omdat het het droge seizoen is in Thailand, was er niet veel water en dus een smalle waterval. Wat foto's gemaakt en daarna zijn Wendy en ik nog even naar beneden gelopen om de waterval van onderen te kunnen bekijken en dat was wel gaaf om te zien. Dit is een waterval en kleine, maar meer dan we tot nu toe hebben gezien.

De route wordt vervolgt naar het bezoekers centrum van het park. Daar even rond gelopen, maar gelijk weer verder naar een uitzicht punt. Bij het punt zien we ook apen. Die kijken net als de mensen, maar dan naar ons, zo krijg je het idee. Bij het kijken bij het mooie uitzicht zien we in de verte rook kolomen om hoog stijgen. Zal wel iets branden.

We zetten de rit voort naar het hotel, het jungle tree hotel. Een leuk en aparte accomodatie. Een aantal kamers was rondom een boom gebouwd. Na wat heen en weer gepraat worden wij dan ook uiteindelijk in een tree house geplaatst, om de bovenste verdieping (3). Een ruime 4 persoonskamer met een 2persoonsbed onder en 1 boven. We zouden tot 8 uur 's avonds nog bij het hotel kunnen eten, maar daar was niemand meer te vinden en bij de concierge kon ons vermelden dat we maar even verderop moesten gaan kijken.

Bij het lopen naar het restaurant zien we dat de bergen in lichte laaie staan. De hele bergkam was oranje van de vlammen. Nou hier geen paniek, dus zal het allemaal wel meevallen. Ondertussen aangekomen bij het restaurant en binnen was de familie nog druk bezig met hun soap te kijken, komen er in 1 keer 3 toeristen binnen lopen. Snel alles aan de kant. Ouders de keuken in en dochter als serveerster. Het geheel deed erg oostenrijks aan, houten huisje, met houten tafels en stoelen, met europeese gerechten als wiener schnitzel!!!. Maar wij aan de thaise schotel. Weer lekker gegeten en daarna terug naar het hotel om ons op te maken voor de volgende dag.