Back to

De terugreis
Extra dag Santiago
Eindelijk thuis

Dag 28, Dagje extra Santiago

De volgende ochtend stap ik toch wel uitgeslapen m'n bed uit. Wat een lekker bed zeg en nu nog even onder de douche. Even de weg vinden in de badkamer, was het nu de linker of de rechter deur. Ah de rechter :-)

Om 9 uur zat iedereen aan het ontbijt. In het vorige hotel had Anja nog gezegd dat dit het meest uitgebreidde ontbijt van de vakantie was, maar dat had ze mis, maar dat kon ze niet weten natuurlijk :-) De keuze was reuze: van een engels ontbijt tot een Amerikaans ontbijt, of gewoon een brood maaltijd, of 6 verschillende muesli, cruesli, weet ik veel, het was er allemaal. Ik probeer zelf de koffie, dat was beter maar ook hier had ik beter voor thee kunnen kiezen. Afijn, we hadden niet te klagen.

Om 10 uur hadden we ons verzameld bij de info balie van het Crystobal hotel. Daar vertelden ze ons dat ze nog niets van LAN hadden gehoord en dat we ons tegen 17 uur weer konden melden. Nou, dan nemen we het er maar van. Velen gingen genieten van de mogelijkheden die het hotel bood. Sieds liet zich voor z'n verjaardag lekker verwennen door een massage te nemen, een groot deel ging aan de rand van het zwembad zitten te genieten van de zon en weer anderen bleven op de kamer of trokken er op uit. Maar we konden niet te ver gaan, want we moeten wel in de buurt blijven mocht er verandering komen in de situatie.

Ik zelf ben in de schaduw gaan zitten met de laptop om een aantal dagen reisverslag bij te werken. Lekker rustig, genieten van het lekkere weer. Rondom het zwembad was het lekker druk. Allemaal mensen op ligbedden, badend in de zon. Toen ik uitgeschreven was heb ik me omgekleed en ben lekker gaan zwemmen. Die gelegenheid hebben we nog niet gehad en een betere dan nu was er niet. Janneke was ook al aan het zwemmen en langzaam maar zeker volgenden meer het voorbeeld. Tegen een uur of half 2 kregen we nieuwe informatie binnen. Om 5 uur worden we opgehaald. Oke, er zit schot in. Best wel jammer om nu weg te moeten :-)
Weer een half uur later weer een update: we worden om 4 uur al opgehaald. Cool, het gaat nog sneller. Maar voordat we gaan nog wel even lunchen. Menigeen was op het terras gaan zitten om te eten, maar wij kregen te horen dat wij daar niet mochten zitten. Mmm, wat hebben degene die daar wel zitten wat wij niet hebben? Afijn de rest ging binnen in een ruimte zitten, maar bij aankomst was deze vol. Sieds en ik werden gevraagd in de lobby te gaan zitten en daar hadden we een vlotte bediening. De keuze was deze keer niet zo reuze, maar een spagetti ging er wel in. Na een half uur hadden we het hoofdgerecht en het toetje op en de anderen zaten nog te wachten op het hoofdgerecht :-)

Voor we de tassen gingen halen nog even internetten om te kijken wat de situatie was in Spanje en daar lezen we dat de stakingen in Spanje voorbij zijn, maar dat er van zaterdag op zondag mensen moeten vernachten ivm de heftige sneeuwval. Om 4 uur stond iedereen klaar met de tassen en konden we vertrekken. Nog even wachten op de bus. Er stond een grote bus te wachten, maar volgens mij waren er meer passagiers dan dat er plaatsen in de bus waren. Als je kijkt wat sommige mensen aan bagage bij zich hebben dan begin je je ook af te vragen: Hebben de de komplete kledingkast van thuis meegenomen? Rare mensen die reizigers!!
Een aantal passagiers werden met een taxi of kleiner busje vervoerd naar het vliegveld. Voordat we onze gingen inchecken hebben we als groep geprobeerd een ticket te reserveren voor de vlucht van Madrid naar Amsterdam. Daar kregen we te horen dat de eerste mogelijkheid maandag om 15:30 zou zijn. Dat zou betekenen dat we nog een dag langer onderweg zouden zijn. Balen, maar ja, we hebben in iedergeval een plekkie.

Daarna begon de hele riedel weer van vooraf aan. Inchecken plus bagage, door de doaune en wachten bij de gate. Ondertussen konden Yvonne, Sieds en ik ons potje Yathzee afmaken bij het restaurant waar we de dag ervoor ook hadden gezeten. De bediening herkennende ons zelfs :-) Nog even een biertje en wat eten. Ondertussen was de gate weer gewijzigd en om half 9 konden we eindelijk boarden.

He he, we zitten in iedergeval in het toestel en wij zijn gereed om te vertrekken. Het duurde echter nog een uur voordat we ook daadwerkelijk onderweg gingen, want er moest nog gewacht worden op verschillende groepen. Reden: vertraging, gewoon te laat? Geen idee. Maar hoe langer we in het toestel zaten, hoe minder lang we in Mardid hoefden te wachten.

De vlucht is alles behalve een rustige vlucht en dan bedoel ik dat het rumoerig was, vooral door een vent de rechts naast ons zat. Die zat nog niet op z'n plek of hij viel in slaap en begon me een partij te snurken... niet meer normaal. Die heeft een kompleet vliegtuig wakker gehouden. Het geluid kwam boven het geluid van de film uit. Met oordoppen en het monotome geluid van het vliegtuig heb ik toch nog redelijk kunnen slapen.