Back to

De terugreis
Extra dag Santiago
Eindelijk thuis

Dag 3, Pucon

De derde dag is een reisdag. We vertrekken vroeg vanuit het hotel. Daar worden we met de bus opgehaald die ons naar het bus station brengt. Daar stappen we over op de bus. We rijden met het openbaar vervoer naar Pucon. De bus is een Tur-bus, een luxe dubbeldeks bus met heerlijke stoelen en toileten aan boord.

De rit duurde ongeveer 11 uur. Om de zoveel tijd maakte de bus een stop en hadden we meestal een minuut of 5 om de benen te strekken en daarna gelijk de bus weer in om verder te gaan. Sommigen redden het in tijd korte tijd om nog een kopje koffie te scoren.

De rit zelf gaf een mooi beeld van de omgeving. Wat vooral is bij gebleven was de brem. Deze struik maakte van sommige stukken langs de route een gele zee. Voordat we in Pucon aankwamen, reden we eerst door Villarrica. Deze plaats is vernoemd naar de nabij gelegen vulkaan Villarrica. De vulkaan is een actieve vulkaan. Er komt continue rook uit de krater. Het is volledig in sneeuw gehuld, maar het is tevens de vulkaan die we de komende dagen gaan beklimmen.

Na een lange tocht komen we aan op het bus station van Pucon. Daar worden we opgehaald met twee busjes die ons naar het hotel El Montanes brachten. Het was een mooi klein hotel en we hadden het volledige hotel voor ons zelf. De kamers waren ruim en de douches zelf lux, zo een met een regendouche kop, maar de kabines waren daarintegen wel weer klein.

's Avonds hebben we met een grote groep gegeten bij het restaurant El Fugon, dat onderdeel was van het hotel. Daar heb ik een Lomo besteld. Die werd klaar gemaakt op het vuur dat achter ons al brandde. En och, wat was dat lekker. Dan ook nog eens een lekkere Chileense wijn erbij, nou dan weet je wel dat het smullen was. Dit was een perfecte introductie van het Chileense eten.

Na het eten was het tijd om op te stappen en ons voor te bereiden op onze eerste echte excursie.